Ashtanga Vinyasa jóga

Ashtanga Vinyasa jóga (dle Mysore) je dynamická a zábavná forma jógy, jednotlivé asány při ní navazují skrze zajímavé přechody. Ashtanga Vinyasa jóga je něco jako „asánový tanec“ – jedna pozice navazuje na druhou bez přestávky a nakonec se „protančíme“ až relaxaci. Jde o poměrně fyzicky a silově náročný typ jógy, lze však praktikovat i v jednodušší variantě. Hodina bude začínat a končit mantrou a relaxací. Styl Mysore je dle města v jižní Indii, jež je kolébkou Ashtanga Vinyasa jógy a centrem nejslavnějších Ashtangových škol jako je škola K. Pattabhi Joise, Mystic school – www.mysoreyoga.in (kde jsem studovala já :-))…více o Ashtanga Vinyasa józe a jejich benefitech níže.

 

Co je vlastně Ashtanga Vinyasa jóga?

Jde o dynamický typ jógy s troškou „akrobatických“ prvků. Taková trošku „gymnastická“ jóga. K přeměně pozic dochází na nádech a výdech. Je propletena navazujícími přechody, proskoky a kliky. Je bohatá na asány prověřující, jak vaši flexibilitu, tak vaši sílu. Ashtanga Vinyasa jóga má 6 sériíí. Nejčastěji praktikovaná je základní – první série. K další sérii byste měli vždy postoupit, až už perfektně zvládáte sérii předchozí. Tradiční systém učení Ashtanga Vinyasa jógy v minulosti byl takový, že učitel nepustil žáka dokonce k praktikování následující asány předtím, než zvládl tu předchozí.

Původně měla Ashtanga jen 3 série, ale kvůli své náročnosti byla 3. série rozdělena na A,B,C,D. Avšak nemějte strach, dnes učitelé učí první sérii formou, která vás postupně dovede ke zvládnutí všech asán a není třeba se stresovat, pokud pro vás ze začátku budou některé asány nemožné. Nastavíte-li správným směrem svou mysl a přidáte k tomu pravidelnou praxi, brzy zvládnete bez problému asány všechny. To, co nám většinou nedovoluje, i přes pravidelnou praxi, provádět některé asány, je náš strach. Pokud se koncentrujeme na strach, naše energie tak uniká bez užitku. Proto je tak důležité, nastavit svou mysl správným směrem a soustřeďovat ji přesně tam, kam chceme dojít.

Proč Ashtanga Vinyasa jógu praktikovat?

Čistí energetické dráhy, krev, stimuluje orgány ke správné činnosti, zvyšuje kapacitu plic, detoxikuje organismus, posiluje a zpevňuje naše vnější i vnitřní svalstvo, zlepšuje koncentraci, odstraňuje jak fyzické, tak psychické bloky a překážky v našem životě. Posiluje vůli, odhodlání, pomáhá nám vrátit se zpátky sami k sobě, do vlastního středu. Je vhodná i pro ty (nebo hlavně pro ty :-)), kteří si myslí, že by je jóga nudila. U Ashtangy se rozhodně nudit nebudete, to slibuji.

 

Individuální lekce v Praze, Ostravě a Liberci dle domluvy.

Od ledna pravidelně:

Bindu Yoga Studiu na Smíchově – každé pondělí 7,00 – 8,00: http://www.bindu-yoga.cz/

Siddha Yoga Studio v Liberci – každou středu od 17,00 – 18,30: http://www.siddha-yoga.cz/

 

Leave a reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *